Friday 25 March 2011

japanese garden,bukit tinggi ,pahang.

luangkan masa anda untuk merasai pengalaman berada di jepun.*tanpa bunga sakura dan salji*  di hujung minggu bersama keluarga,kawan-kawan atau sesiapa sahaja .Tempoh perjalanan kalau dari KL tak sampai sejam pon dah boleh sampai ke bukit tinggi  ni.


peta dari google image

penerangan:
 
Melangkah melalui pintu gerbang yang berunsurkan rustik dan batu-batuan sepanjang jalan  membawa anda melalui taman indah ke pemandangan air terjun, jambatan yang melintangi di atas kolam koi hinggalah ke  Rumah Teh Jepun. setiap perincian yang anda lihat mencerminkan senibina Jepun yang asli. Terletak 3.500 meter dari aras laut. Taman dirancang dan direka oleh arkitek ternama Jepun, Mr Kaio Ariizumi dan dibina oleh sebuah pasukan dianggotai 22 tukang bekebolehan tinggi dari Jepun


apa yang ada disini: 


 Japanese Tea House & Garden


Ume Tatami Suite


       Ryo Zan Tei Japanese      Restaurant


Tatami Spa


Botanical Garden            


 tangkapan lensa :


pintu gerbang ke taman
x de motif pon sje je nk letak gmbr amoi ni
sambil-sambil duduk tengok ikan(nak bagi ikan makan ,beli makanan dia dekat situ ade jual)
contoh senibina traditional jepun
tuan tanah debungor
kat sini ada servis amek gambar pakai kimono*tapi berbayar la*
enjoy the scene of nature~


ulasan: Btw agak seronok jika nak makan angin di sini tapi problemnya makan angin je lah sebab cuma ada restauran jepun kat dalam ni*tak tau halal ke tak*. kalau nak senang bawak bekal siap-siap dalam mangkuk tingkat.







1 comments:

Zalie said...

Hi..Saya Ghazali dan berminat untuk mengetahui tips menanam pokok di atas atap (rooftop). Pokok yang saya teringain nak tanam adalah jenis kemboja atau bucida molineti. Boleh advice??? Tq.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
terima kasih ,sila datang lagi. Powered by Blogger.